вівторок, 13 серпня 2013 р.

ЗМІ в Фейсбуці: сторінка чи група?

Чесно кажучи, для мене питання не стоїть, але сьогодні раптом виникла таке проблема в одного дуже поважаного мною, але не дуже продвинутого в соцмережах засобу масової інформації.
Передісторія.
Фейсбук виникнув (поменш, прийшов до нас) відразу з розподілом на Сторінки (FanPage) і Групи (Groups). Але, як завжди, ми отримуємо погану вживану інформацію через четверті московські руки, коли вже самі москвичі від цього відмовились. Так, я про російський клон ФБ - вКонтакт. Там при заснуванні Сторінки не були передбачені, і тому  їхню функцію взвалили на Групи. Автоматично вКонтактєри, які нічого іншого не бачили, зайдя до Фейсбуку - почали діяти по накатаній схемі:
бренду організовувалась група, в яку "нагоняли" народ (різними засобами), і таким чином власнику бренда пред'являли "готову аудиторію": "Народ для разврата собран, шаркнулі по душе!"
Прикол состоїть в тому, що вКонтакт роки зо два тому ввів "пабліки" (аналог Сторінки ФБ). І всі СММ-щики (СММ -соціал-медіа-маркетинг) ломанулись "наповнювать пабліки", в чому досягли певних успіхів, і повністю похєрили Групи.
Наше ж сурове Пригранічьє досі намагається користуватись московськими напрацюваннями "времен Очаковскіх і покорєнья Крима". Ну чо - перший раз,штолє?;)
В чому відміна і чому ні?
А. Різні організаційні принципи
Група засновується для спілкування людей між собою на певну тему групи: наприклад, кулінарія, подорожі, політика, удави, джунглі або галстуки. Група - децентралізована, і в ній нема одного джерела інформації, зате є горизонтальна структура - люди з людьми.
Сторінка, натомість, присвячується певній персоні, бренду, газеті, музикальному гурту і т.д. Звісно, на сторінці AC/DC можуть(!) обговорювати тему рок-музики взагалі, як явища, і іноді навіть палкіше, ніж в Групі "Рок-музика 70-х". Але це - виключення, і для того,щоб затягнути відвідувачів на таке спілкування - треба бути  AC/DC в рок-музиці. Тобто, Сторінка- це вертикальне спілкування: є AC/DC, а є - фани.
Б. В самій структурі Фейсбука.
Для того, щоб прочитати запис в Групі - треба в неї зайти. Написи на Сторінці, на яку Ви підписались - з'являються в Вашій стрічці новин без Ваших якихось активних дій.
Реально можна активно брати участь в парі-трійці груп, але можна бути підписаним на пару-трійцю СОТЕН Сторінок.
Оскільки людина - істота лінива, то зайдуть в Групу, щоб прочитати нові записи - 2-3 з сотні її учасників. Натомість, листаючи власну Стрічку новин - на запис зі Сторінки тицне не менше 20.
Якщо Вашою метою є зібрати людей,щоб поговорити - створюйте Групу. Якщо Ваша мета - привернути увагу до власного бренду - однозначно створюйте Сторінку.
Тим більше, що в Групі можна вільно постити посилання на Сторінку ;)

Зі мною згодні:
https://www.facebook.com/HuffingtonPost
https://www.facebook.com/wsj
https://www.facebook.com/TheEconomist
https://www.facebook.com/theguardian
https://www.facebook.com/antz4
https://www.facebook.com/Studio.AlterEgo


Немає коментарів:

Дописати коментар