Станом на 1 січня 2013 року аудиторія
краматорського фейсбуку складає 10,880 користувачів
Мабуть, жоден окремо взятий сайт в історії Інтернету не мав такої
популярності, серйозних досліджень, уваги світової спільноти, повнометражного
фільму і навіть впливу на революційні події відразу в декількох країнах. Якби
Фейсбук був державою - він би був третьою за «населенням» країною на планеті.
«Якщо Вас немає на Фейсбуці- Вас не існує»- звісно, шутка, але зі значною долею
правди.
Проста, хоч і не нова, ідея Марка Цукенберга раптом знайшла відклик не
тільки у
рядових користувачів Інтернету, а і у абсолютної більшості світових і локальних брендів.
рядових користувачів Інтернету, а і у абсолютної більшості світових і локальних брендів.
Але, оскільки
головний зміст і мета фейсбуку – не Ви особисто, а зв’язки між мільйонами
окремих «я» - сюди перенеслись всі соціальні хвороби людського існування.
Можливість майже моментально «задружитись» зі знаменитостями, публікувати і
розповсюджувати свої різноманітні твори – від текстів до картин чи фотографій,
висловлювати свою думку на широкий загал – створює «ілюзію локальної всемогутності»,
до того ж підтриману легендою про «фейсбук творить революції». Але революції
щось не відбувається, новонабуті «френди» досить пасивно реагують на «шедеври»,
а спільноти першим же ділом починають «тихі війни» між собою: старе прислів’я
«два українці - три гетьмани» можна сміливо переіначувати на «два українці –
чотири групи на фейсбуці».
Краматорська аудиторія росте
шаленими темпами – ще три місяці назад Фейсбук оголошував десь біля 7 тисяч
користувачів, які визначили своє місцеположення як «Краматорськ» - зараз вже
біля 11 тисяч. «Це вже тираж», як сказав один з відомих дописувачів.
До речі, це було оцінено і місцевими, прости
Господі, політологами - і в Фейсбуці досить активно, хоча і досить безтолково,
проводилась агітаційна кампанія від партії Регіонів. Новообраний депутат, чи то
не вважаючи за потрібне, чи то від розчарування - спочатку удалився після
виборів, але потім голосно повернувся, хоча і
знову замовк.
При цьому, цілком
у відповідності з соціологією, активними («пишуще-читающими») є десь приблизно
3-5% від цієї цифри – тобто, десь біля 300-500 користувачів, решта або тільки читає
(десь біля 70%), або зареєструвалась на Фейсбуці, а «сидить» в «Однокласніках»
(решта 25%). Причому термін «пишущий» є досить відносним - тому що Фейсбук взагалі-то не призначений для створення, а
скоріш для розповсюдження створених в іншому місці (на блозі, сайті, фотосайті
і т.і.) матеріалів.
Тому стає дещо незрозумілою (але з
огляду на вищеозначені соціальні причини «кучкування» і «гетьманства»- не на
стільки вже й незрозумілою) тенденція сегментування і так невеликої аудиторії
на декілька груп, деякі з яких претендують на репрезентація чи то міста
взагалі, чи то власної організації перед інвесторами для отримання грантів. Погано,
що при цьому руйнується спільний інформаційний простір, метою створення якого
нібито і має бути використання Фейсбуку. Бо іншої цілі сегментації не існує -
ані доходів від реклами (вони всі йдуть власне корпорації Фейсбук), ані
контролю над інформацією (занадто широке поле для маневру - «фейсбук великий,
кожен творить його собі сам», а функції адміністрації занадто вузькі)- тільки
поділення на «ми» і «вони». Якщо існує група з логічною і зрозумілою назвою "Краматорск" (facebook.com/groups/kramatorsk) - навіщо заводити групу-клона з назвою "Жизнь Краматорска"? Якщо ті самі події з тих самих джерел тих самих авторів про ту саму "жизнь"? Повторююсь: фейсбук- не газета і не блог, це місце для розміщення посиланнь(!) на сайти газет і блоги, місце для коментарів і для розповсюдження новин.
Таким чином, маємо віддзеркалення
соціальних проблем в мініатюрі – небажання (чи нездатність) об'єднуватись навіть в рамках спеціально призначених для цього соціальних мереж.
Революція відміняється…
Революція відміняється…
Немає коментарів:
Дописати коментар